Google Latitude

قامت شركة Google في الأسبوع الماضي بإطلاق نسخة جديدة من برنامجها الشهير Google Map الخاص بالأجهزة المحمولة (Nokia, PDA and Android)، والجديد في هذه النسخة هو إدخال ميزة Google Latitude للبرنامج.

وهذه الميزة بكل بساطة تستغل ميزة تحديد الموقع بالأقمار الصناعية (GPS) مع الإتصال بالإنترنت عبر (GPRS, 3G, CDMA and WiFi) وإظهار موقعك الحال للمشتركين معك في حساب Google، وفعلاً قمت بتجربة هذه الخدمة على جهازي Nokia N95، وعمل البرنامج بنجاح كبير، فيمكنني معرفة أماكن أصدقائي على الخريطة الطبيعية ببرنامج Google Map، وهو ما جعلني أفكر في تركيب برنامج Google Talk لزيادة عدد أصدقائي ومعرفة أماكنهم، مع أنني أعتقد أن أصدقائي في ليبيا لن يستخدموا هذه الميزة بكثافة، مع العلم أن الأغلبية لن يستخدموا هذه الميزة بسبب إختراق الخصوصية للحياة الشخصية.

This entry was posted in Funny, Internet, IT, Libya, Life, Mobile, N95, Software. Bookmark the permalink.

One Response to Google Latitude

  1. MusicLover says:

    Thank God I was not in your list as I live in Portland 🙂 I was teasing my daughter that I am going to put this feature on her cellphone. I find it like I am tracking an animal for National Geographic magazine. I think the young generation would love this because they are into social networking. I would do it to let my kids to track me the places I am visiting as tourist.

    Tracking Friends the Google Way

    http://solution.allthingsd.com/20090203/tracking-friends-the-google-way/

    This an excellent site for technology.

    Please do write more about technology, and make it were an average Libyan can understand your post and do remember technology changes on a daily basis, writing once a month is not enough.

    You have my support.

    The Fray – You Found Me